Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 
keepwalking.jpgWhiskymerk Johnnie Walker liet deze week deze advertentie (foto) plaatsen op een groot gebouw in Beiroet. Sommigen zien de advertentie als steun in de rug vanwege de ‘positieve boodschap’ ('Keep Walking'), anderen zijn van mening dat het whiskymerk schaamteloos gebruik maakt van iets treurigs als een oorlogssituatie. Op de website laat Jay Fayad, de bedenker van de campagne, weten dat de advertentie vooral om de positieve boodschap gaat en niet zozeer om het verkopen van whisky. De reacties zijn volgens de maker dan ook bijzonder enthousiast en talrijk.

“We are receiving an overwhelming amount of positive feedback, both local and international; ones saying that it is an excellent campaign, others saying it was nice that the brand supports the Lebanese people.”  Heel mooi natuurlijk, ware het niet dat steun aan de bevolking van Libanon natuurlijk ook op een eenvoudigere en effectievere manier had gekund. We zullen Fayad sowieso op zijn woord moeten geloven. De getroffenen in Beiroet hebben het waarschijnlijk te druk met andere zaken om zich op weblogs uit te laten over de campagne van de whiskyfabrikant.

Bron: www.carp.nl