Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 
jtea.jpgHet internationale Ierse whiskeymerk Jameson is een gloednieuwe en verfrissende marketingcampagne gestart. Met de lijfspreuk ‘Beyond the Obvious’ communiceert Jameson via opvallende en creatieve concepten de productbeleving van whiskey richting zijn doelgroep: de ‘open-minded, relaxte cosmopolitan en premium spirit-drinker’. Tijdens het North Sea Jazz Festival, dat in juli 2006 in Rotterdam plaatsvond, was Jameson op dit grootste Nederlandse muziekevenement aanwezig met een opvallende bar in de vorm van een drumstel. Silke van Dijck, Brand Manager voor Jameson bij Pernod Ricard Nederland, zegt hierover: “Jameson Irish Whiskey is meer dan slechts een drankje in een glas. Het is de complete en pure beleving van het product én alle emoties die om het merk zijn opgebouwd. Op het North Sea Jazz Festival hebben we ons ‘Beyond the Obvious’ gepresenteerd en de bezoekers laten kennismaken met de veelzijdigheid van Jameson.”

De verwachting van niet-whisk(e)ydrinkers is vaak dat whisk(e)y scherp en rokerig smaakt. Door zijn drievoudige distillatie heeft Jameson echter een verrassend zachte smaak en is hiermee uitermate toegankelijk. Jameson is bij uitstek geschikt om mee te variëren: het kan zowel puur, in de (ijs)koffie als in mixvorm worden geschonken.

De samenwerking met Lipton Ice Tea is daar een goed voorbeeld van. Veelzijdigheid is ook een belangrijke pijler in de nieuwe marketingbenadering. Smaken verschillen en er bestaan geen standaardmanieren waarop iemand zijn whisky drinkt; de een vindt het puur lekker en de ander
drinkt het graag met ijs. Daarom spreekt Jameson met zijn nieuwe concepten - waaronder ‘JTea’ (Jameson + Lipton Ice Tea; foto) - de doelgroep op een verfrissende en eigentijdse manier aan. Jameson past perfect in een avondje uit en dat wil Jameson de doelgroep laten ervaren door aanwezig te zijn op evenementen en door het creëren van nieuwe drinkmomenten. Naast het North
Sea Jazz Festival zal Jameson op meer evenementen aanwezig zijn waarbij de emotionele merkbeleving centraal staat.