Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
highland_2007.jpg

Highland 2007, het jaar dat Schotland de Highland cultuur viert, heeft bekend gemaakt dat er 200.000 pond wordt vrijgemaakt voor 21 evenementen die bijdrage leveren aan het verrassende en gevarieerde programma voor volgend jaar. Het ‘Cross Community’ fonds helpt particulieren en organisaties evenementen op te zetten en met het leiden van projecten in meerdere gebieden binnen de ‘Highland Council’. Deze evenementen zullen bijdragen aan het omvangrijke programma dat al vaststaat voor volgend jaar. Dit festijn is gepland voor het hele jaar 2007 om de Highlands te presenteren als een fantastische plaats om te wonen én te bezoeken. Kijk voor meer informatie op www.highland2007.com.

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
distiller.jpgDe Europese Unie maakt zich klaar voor een gevecht met India over whisky. Schotse whisky wordt daar zwaar belast, terwijl India namaak-Scotch in Europa verkoopt. De Britse eurocommissaris Peter Mandelson waarschuwt India dat hij naar de Wereldhandelsorganisatie stapt als het de Schotse whisky dwars blijft zitten met importtarieven die kunnen oplopen tot 550 procent. „We zullen daar heel snel een besluit over nemen”, zei Mandelsons woordvoerder woensdag 9 augustus. 

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
glas_wijn.jpgNederlanders drinken steeds meer wijn en dat gaat ten koste van de verkoop van sterke drank. Twee jaar geleden waren gedistilleerde dranken nog het belangrijkste verkoopproduct voor de gemiddelde slijter, maar nu kiezen consumenten vaker voor een fles wijn. Dat blijkt uit het Marketingrapport Slijtersbranche 2006 van Van Es Marketing Services, waaraan 172 ondernemers uit het slijtersvak hebben meegedaan.

 

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
vaten.jpg In samenwerking met de Stichting Alcohol research organiseert TNO al vijf jaar symposia over alcohol en gezondheid. Meer dan twintig wetenschappers op uiteenlopende gebieden hebben er in die jaren hun bevindingen belicht. In De wijsheid en de kan gaan deze vooraanstaande deskundigen vanuit hun persoonlijke expertise dieper in op de relatie tussen alcohol en gezondheid. De interviewvorm houdt de soms moeilijke materie toegankelijk.

Gebruikerswaardering: 4 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter inactief
sigaar.jpgGlas whisky in de hand, sigaartje erbij… Puur genot. De perfecte combinatie van deze twee maakt het natuurlijk helemaal volop genieten. Maar welke sigaar past nu het beste bij welke whisky? Slijterij Cadenhead in Amsterdam organiseert 1 september aanstaande een proeverij waarbij klassieke combinaties worden uitgeprobeerd. Want: “bij een mooie volle whisky hoort een prachtige complementerende sigaar”...
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
jtea.jpgHet internationale Ierse whiskeymerk Jameson is een gloednieuwe en verfrissende marketingcampagne gestart. Met de lijfspreuk ‘Beyond the Obvious’ communiceert Jameson via opvallende en creatieve concepten de productbeleving van whiskey richting zijn doelgroep: de ‘open-minded, relaxte cosmopolitan en premium spirit-drinker’.